وي تصريح کرد: استفاده از علائم و تصاوير بومي و سنتي روي بستهها، حس خريد را از سوي مشتري بيشتر کرده و برخورد مناسب خريدار با کالا را تقويت ميکند.
فريد با تاکيد بر اين که بستهبندي راهي براي يافتن هويت مستقل براي آثار صنايع دستي است، خاطرنشان کرد: استفاده از برند و عنوان کارگاه يا هنرمند توليد کننده در بسته بنديهاي آثار صنايع دستي، ميتواند فراتر از نقش حفاظتي عمل کرده و به عنوان يک راهکار تبليغاتي نيز به کار گرفته شود.
اين استاد دانشگاهي با بيان اينکه بستهبنديها معمولا اطلاعات لازم را از محصول و کيفيت آن، به مشتري ارائه ميدهند، يادآور شد: بستهبندي مناسب براي صنايع دستي ميتواند محل مناسبي براي شعار تبليغاتي و فرهنگي آثار صنايع دستي باشد.
فريد بسته بندي را در برطرف کردن مشکلات پس از فروش محصولات صنايع دستي موثر دانست و اظهار داشت: حمل و نقل آسان و ايمن با بستهبندي مناسب تضمين ميشود.
وي با تاکيد بر اين که کمتوجهي به صنعت بسته بندي ميتواند زيانهاي بزرگي را براي فروش و صادرات محصولات صنايع دستي به همراه داشته باشد، نگراني و حمايتهاي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي را در جدي شدن مبحث بستهبندي براي آثار صنايع دستي استان بسيار موثر ارزيابي کرد.
وي در پايان از عملکرد اداره کل ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي در خصوص برگزاري کارگاههاي آموزشي تقدير کرد و گفت: آموزش سرآغاز تمام موفقيتهايي است که براي تحقق توسعه در صنايع دستي ضروري است.
112/
انتهای پیام/